08.01.13 - Этот самый, проклятый вопрос

Нет, это не только о языке. Это не совсем о языке. В конце концов, это о том, какой мы хотим видеть Украину, какой мы ее способны увидеть. О том, действительно ли мы европейцы или народ из европейского средневековья?


Я достаточно общался с национал-демократами, чтобы понять их действительные надежды и устремления, которые прямо они излагают не часто. Будущее Украины и пути движения к нему им видятся примерно такими. Украина может состояться как независимое государство, только вернувшись к своим национальным корням. Прежде всего, это национальный язык, носители русского языка являются пятой колонной России в Украине, постоянной угрозой возврата в империю. Поэтому раньше или позже, путем более или менее сильного давления (среди национал-демократов есть свои либералы и свои экстремисты) русский язык должен быть вытеснен, по крайней мере, из официальных общественных сфер. Раз Украина, то язык должен быть украинским.


О пагубности таких намерений для существования Украины, об их несоответствии современным цивилизованным нормам сказано немало, я тут сошлюсь на свои две статьи, размещенные на блоге: «Лукавство языка» и «Мова, культура, етнос України – пошук взаєморозуміння». Здесь повторю только про критическую необходимость появления в Украине не националистической демократической политической силы. Которая не сводит гражданский вопрос к вопросу этническому. Которая не требует от украинца соответствовать историческому образцу. Которая понимает, что народ имеет право быть таким, каким он есть, а не таким, каким он, якобы, должен быть.


Почему бы «Гражданской позиции» не стать такой силой?

Комментарии 

 
0 # *Єгор 09.01.2013 07:49
Пане Олександр, про рецепт націоналістів ясно, але який ваш рецепт, чи плануєте ви статтю?
Щоб все залишилось як є, чи методи табачника, чи ще якийсь шлях? Ви вважаєте здоровий протекціонізм не потрібен українській мові, що вона зможе нормально конкурувати, або співіснувати з російською?
Ответить | Ответить с цитатой | Цитировать
 
 
0 # Статті є!Копелиович 09.01.2013 08:15
Привітаю Вас, пане Єгор, на блозі! Ви не побачили на цьому пості посилання на дві мої статті? Коротко відповім: я вважаю необхідною допомогу держави розвитку української мови, матеріальну та організаційну. Але без утисків російської.
Ответить | Ответить с цитатой | Цитировать
 
 
0 # *Єгор 09.01.2013 10:20
Про мову посилань не побачив, хоча перечитав усі статті на вашому блозі, і про народників, і про агностика. Але все ж чіткої позиції по мові я від вас не побачив. Наприклад по шкільній освіті, ви за те щоб батьки обирали мову, чи просто перевести навчання на російську мовчки у тому ж Харкові, або Донецьку?
Я повністю згоден з Вами, що пом'якшення у риториці щодо мовного питання конче необхідне для завоювання південно-східного електорату бо сам живу тут і сам все бачу. Не сприймають тут українського за свого, у великих містах так точно, оберуть краще бандита, ніж україномовного. Настороженість до українського просто в крові, якщо заговориш тут чистою українською мовою, то ти як мінімум дивак і чужинець. Навіть я сам коли почую українську мову у Харкові не з телевізора чи радіо, а з людських вуст мимоволі обертаюсь.
Ответить | Ответить с цитатой | Цитировать
 
 
0 # **Єгор 09.01.2013 10:20
Але я прошу вас і пояснити "утиски російської". Наводжу приклад, українські школи в Харкові: де на уроках все українською мовою, а на перервах російська або суржик. Я сам навчався у 90х і застав цей період, коли деякі вчителі спочатку ламали язик перевчаючись на українську, та це швидко пройшло. Зате на виході ми маємо адаптацію до українського нашого підростаючого покоління, мені здається вони не помічають навіть цього переключення між мовами, для них це нормально, для мене це було нормально було.
Другий приклад - реклама українською по тб та радіо, передачі по радіо українською... Скільки ж було нарікань на це і нічого - тепер це нормально сприймається, як так і треба, слух не ріже.
Третій приклад - фільми у кінотеатрах, знову те ж саме. Спротив спочатку і доволі нормальне сприйняття зараз, бо у більшості випадків це дійсно якісно і дотепно.
Ответить | Ответить с цитатой | Цитировать
 
 
0 # ЄгоруКопелиович 10.01.2013 06:15
Цитирую Єгор:
Але я прошу вас і пояснити "утиски російської".

Забув про це Ваше запитання, вибачте. Утиски були немалі, коли школи переводили на українську адміністративни м шляхом, не запитуючи у батьків. Зараз цього вже нема, навіть за бажанням батьків створюють класи з російською мовою викладання в україномовних школах.

Але при тому, що було, і при риториці націонал-демократів, про яку і Ви казали, залишається великий страх у російськомовних , що якщо "помаранчеві" повернуться до влади, то візьмуться за адміністративні методи. Вони хіба запевнюять, що такого не буде? Скоріше навпаки.
Ответить | Ответить с цитатой | Цитировать
 
 
0 # ***Єгор 09.01.2013 10:22
А тепер давайте уявимо, що цих кроків не було, чи втратила б українська мова? Я думаю втратила б відчутно. Чи це витіснення російської, можливо трохи так. Але якщо від цього російська мова, умовно, втратила 3 % , а українська здобула 30%, то чи такий це вже утиск?
Мені здається, що таким повинен бути цей шлях, маленькі кроки на довготривалий результат і не для витіснення чи заміни, а щоб хоча б наблизити українську до російської. Та і сами ви розумієте, що витіснення російської це нереально, хіба що прийде до влади Тягнибок зі сталінськими репресіями, а от чергова маргіналізація українського і загін її у межі сімейного суржика цілком реальна перспектива.

Повторюю, я розумію чому ви акцентуєте увагу на важливості російської мови для залучення нейтрального, аполітичного східного електорату, але питання до якої ступені ви пропонуєте лібералізацію цього питання, особливо мене цікавить питання шкіл.
Ответить | Ответить с цитатой | Цитировать
 
 
0 # ЄгоруКопелиович 09.01.2013 10:47
Я зрозумів, Єгоре, Ви не побачили з самого верху списку розділів блогу. Натиснить "Статьи" і побачите ті, про які в цьому пості написано.

Я впевнений, що вибір мови навчання в школі та ВУЗі - за батьками чи учнем. В статтях обгрунтовано. Реклама та тітри - та нехай.

Головне - говорити на цю тему, як говорите Ви, а не істерика, як тільки про права російськомовних .
Ответить | Ответить с цитатой | Цитировать
 
 
0 # Копеліовичурокер 09.01.2013 19:32
Щось тут кінці з кінцями не сходяться у Вашому дописі. Якщо російськомовні українці - це п`ята колона Росії, то хіба вони парестануть бути такими, якщо змусити їх вивчити українську?
Ответить | Ответить с цитатой | Цитировать
 
 
0 # РокеруКопелиович 09.01.2013 19:44
Вітаю Вас на блозі! Згоден з Вами, не сходиться. Так це ж не моя логіка. Хто так думає, як я зобразив, вважають також, що цей совковий народ звик до тиску і, якщо якійсь час його потиснути, то він стане покорний Україні. Я це не вигадав, буквально таке чув від декількох.
Ответить | Ответить с цитатой | Цитировать
 
 
0 # Всем! Всем! Всем!Калюжный В.Н. 11.01.2013 17:25
По этому вопросу полностью поддерживаю Александра Ильича!
Ответить | Ответить с цитатой | Цитировать
 
 
0 # КалюжномуКопелиович 11.01.2013 18:28
Душевно рад приходу на блог старого боевого друга!
Ответить | Ответить с цитатой | Цитировать
 
 
0 # Територія і етносВолодимир Коваленко 12.01.2013 19:15
Науковцю О. Копеліовичу! Під вашим пильним оком влада відібрала в українців Український культурний центр "Юність", вигнала з орендованих приміщень Товариство "Спадщина" разом із Спілкою Української Молоді та відділення Українського Фонду культури. Як це зветься???
Я не міг відвідувати з дітьми у радянські часи українськомовні вистави у ляльковому театрі, а псевдодемократи чна сучасна влада позбавила моїх онуків права на відвідування українськомовни х вистав, гуртків. студій, секцій. Як це зветься???
Ответить | Ответить с цитатой | Цитировать
 
 
0 # Територія і етносВолодимир Коваленко 12.01.2013 19:16
Так, питання не тільки в МОВІ. Декому потрібна територія без Чечні й Палестини, територія з черноземами. Відібрати цю територію можна тільки регулярно знищуючи український етнос, визначальною ознакою якого є українська мова. За усі роки незалежності ні російська, ні єврейська інтелігенція (за виключенням професора Євстратова, поета Анатолія Казакова, поета Веніаміна Гітліца) публічно не виступили на захист українства. Жаль, що ми були ТОЛЕРАНТНИМИ на свою голову. Не втягуйте А. Гриценка в антиукраїнську кампанію.
Ответить | Ответить с цитатой | Цитировать
 
 
0 # Територія і етносВолодимир Коваленко 12.01.2013 19:20
Цікаво, яка свобода слова на цьому блозі...
Ответить | Ответить с цитатой | Цитировать
 
 
0 # В. КоваленкуКопелиович 13.01.2013 05:08
Ви праві, коли міська влада знищувала УКЦ, пильне око нашої організації дивилося на неї з мітингу протесту на майдані Свободи. На тому мітингу були тільки дві організації: Свободи і наша. Так що ми знаємо, як це зветься.
Я не знаю В. Гітліца, але я теж єврей і я той мітинг організував. На жаль, коли А. Кіндратенко публікував ненависницькі "прислів"я" проти євреїв, ні один українець не запротестував, довелось єврею Ходосу.
Впевнений, що намагаюся втягувати Гриценка в кампаніі тільки за Україну.
Бачите, на моєму блозі свобода слова майже повна.
Ответить | Ответить с цитатой | Цитировать
 
 
0 # В. КоваленкуКопелиович 13.01.2013 05:45
Шановний Володимире, мабуть Ви чули такий вислів: націю скоріш інших згублять націоналісти, а демократію - демократи? Ви не вірите, що палка любов до України може їй зашкодити? В питаннях патріотизму потрібна спокійна думка. Готовий обговорювати з Вами такі питання на блозі.
Ответить | Ответить с цитатой | Цитировать
 
 
0 # Этот самый, проклятый вопросОлег, Донецк 17.01.2013 16:22
Добрый день, Александр Ильич! Наверное, ответ на извечный вопрос также недоступен, как и вечный двигатель, но приблизиться - можно попытаться. Можно построить модель (проект) современного гражданского общества, назовем условно "Новая Украина", с привлечением представителей этого общества, тех, кому это строительство будет интересно.
Ответить | Ответить с цитатой | Цитировать
 
 
0 # Этот самый, проклятый вопросОлег, Донецк 17.01.2013 16:23
Донецкая "ГП" значительно поредела и не потянет. Киевское руководство ждет готовых результатов и "созревания" народных масс. Вас многие знают и доверяют, поэтому, решил обратиться как к старшему по гражданской инициативе. Для проекта нужны специалисты-программисты по созданию, можно в Вашем блоге, можно отдельным сайтом, виртуальной "Новой Украины", где строителями будут выступать все желающие. Администрирован ие данного проекта естественно потребует денежного содержания. Все предложения, для внесения данных в проект должны быть платными, и публиковаться только после оплаты (меньше глупостей и ботов). Обычный просмотр - бесплатный. Готов участвовать в проекте.
Ответить | Ответить с цитатой | Цитировать
 
 
0 # Олегу, ДонецкКопелиович 17.01.2013 19:51
Приветствую Вас, Олег!
Спасибо за хорошие слова обо мне. У меня вопрос к Вам: зачем нам начинать с продумывания технических деталей для будущего проекта, говорить о деньгах, которых почти нет? Если у Вас есть соображения и если Вы изложите их лаконично, то я легко и с удовольствием размещу их здесь. Скажем, для начала. Если же проект разовьется и приобретет интерес, будем думать о средствах его развития.
Желаю успехов.
Ответить | Ответить с цитатой | Цитировать
 

Добавить комментарий

Защитный код
Обновить